۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۰۶

دبیر مجمع مهندسین استان اصفهان مطرح کرد:

تأثیر میزان شفافیت عملکرد کاندیداها در مشارکت مردم در انتخابات

 تأثیر میزان شفافیت عملکرد کاندیداها در مشارکت مردم در انتخابات

اصفهان – دبیر مجمع مهندسین استان اصفهان گفت: عملکرد شفاف نمایندگان مردم در شورای شهر و حضور مردم پای صندوق‌های رأی ارتباط مستقیم دارد.

رسول حامدیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم شفافیت در عملکرد و شعارهای انتخاباتی کاندیداهای شورای اسلامی در انتخابات ۱۴۰۰ اظهار داشت: عملکرد شوراهای شهر در همه شهرهای کشور این امر را الزام آور کرده است.

وی با بیان اینکه شفافیت لازمه دموکراسی و مردم سالاری است، ابراز داشت: کسی که در انتخابات از جمله انتخابات مجلس شورای اسلامی و شورای اسلامی شهر و روستا مشارکت دارد در واقع نماینده مردم است و باید شفافیت را در دستور کار خود قرار دهند.

نمایندگان مردم در شوراها باید در خانه شیشه‌ای باشند

دبیر مجمع مهندسین استان اصفهان با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر باید به گونه‌ای رفتار کند، که در آینده نیز بتواند اعتماد مردم را برای انتخاب دوباره خود فراهم سازد، افزود: هر چه نمایندگان رفتار شفاف‌تری داشته باشند و در خانه شیشه‌ای فعالیت داشته باشند در جلب اعتماد مردم توفیق بیشتری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه شفافیت نمایندگان در عملکرد می‌تواند رابطه آنها را با بدنه مردمی نیز توسعه دهد، اضافه کرد: با این روش نمایندگان می‌توانند دیدگاه‌های مردم را دریافت و در اقدامات خود لحاظ کنند.

نماینده مردم باید به صورت دائم با بدنه مردمی ارتباط داشته باشد

حامدیان با بیان اینکه نماینده مردم باید به صورت دائم با بدنه مردمی ارتباط داشته باشد، اضافه کرد: هر چه شفافیت بیشتر باشد ارتباط و تعامل بیشتری شکل می‌گیرد.

وی همچنین به ارتباط مستقیم عملکرد شفاف نمایندگان مردم در شورای شهر و حضور مردم پای صندوق‌های رأی اشاره کرد و گفت: به همان میزان که مردم در جریان عملکرد نماینده خودشان در شورای شهر و مجلس باشند به همان میزان حضورشان برای رأی دادن تأثیرگذار است.

دعوت کاندیداهای شورای شهر اصفهان به مشارکت در جنبش «ازما»

دبیر مجمع مهندسین استان اصفهان همچنین با اشاره به جنبش «ازما» که توسط خبرگزاری مهر راه اندازی شده است، تصریح کرد: به کاندیداهای شورای شهر اصفهان پیشنهاد می‌کنم با مشارکت در این جنبش باب گفتمان با مردم را باز کنند و از این فرصت نهایت بهره برداری را داشته باشند.

کد خبر 5213121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha